YD Webdesign | Google sterren/reviews voor campings en B&B

Blog: sterren/reviews in lokale zoekresultaten

Zo beïnvloed je 86% van je bezoekers (gratis)

Reviews van gasten zijn samen met de tarieven, de best bekeken items op een b&b of camping website. Bezoekers van je website lezen graag een beoordeling van iemand die er geen belang bij heeft om jouw accommodatie te promoten. Iemand met wie zij zich verbonden voelen.

86% laat zich online beïnvloeden door reviews bij het maken van een beslissing.
33% leest 6 reviews of meer!

'Je merk is wat mensen over jou zeggen als je niet in de kamer bent' (Jeff Bezos, Amazon). Oftewel, de mening van een gast zegt zoveel meer over een camping of b&b dan de gastheer/vrouw zelf. Accommodatie websites als Booking.com of Tripadvisor weten dit, en bieden hun gebruikers niet voor niets een uitgebreide review mogelijkheid.
google reviews voor camping en b&b websites Ik ga ervan uit dat je al reviews op je website hebt staan. Het liefst zo dat de bezoeker die snel in het vizier krijgt. Als het even kan zelfs binnen 7 seconden. Dat is namelijk de tijd waarin zij beslissen om op je website te blijven of die te verlaten. Laat ze er dus niet naar moeten zoeken.

quote over sterren en reviews voor campings en b&b

JE MERK IS WAT MENSEN OVER JOU ZEGGEN ALS JE NIET IN DE KAMER BENT

Jeff BezosAmazon
Maar wist je dat Google ook reviews/sterren laat zien in de lokale zoekresultaten? Een prima kans om nog beter voor de dag te komen bij mensen die op zoek zijn naar een accommodatie. Het ziet er zo uit:
quote over sterren en reviews voor campings en b&b

In 3 eenvoudige stappen naar een review

Deze beoordelingen zijn afkomstig uit de informatie die Google o.a. via Google Maps verzameld. Het is voor jouw gasten heel gemakkelijk om een review te plaatsen in de Google Maps app. Attendeer ze erop door bijvoorbeeld na hun verblijf een bedankmailtje sturen. Om het zo gemakkelijk mogelijk te maken, beschrijf je hierin hoe ze de review kunnen plaatsen.
Onderstaande tekst gebruiken wij voor onze b&b:

'Merci beaucoup de votre visite! Wij vonden het erg gezellig en hopen dat jullie het naar je zin hebben gehad. Willen jullie je ervaring bij [naam accommodatie] delen in een review?'

  • 1 - Type hiervoor in de app van Google Maps: [naam accommodatie]
  • 2 - Klik op button voor meer informatie en scroll naar beoordeling
  • 3 - Geef het aantal sterren op en voeg eventueel een beschrijving toe
  • 4 - Je kunt ons natuurlijk ook een berichtje sturen, dan plaatsen we julliereview in het gastenboek op de website. Bedankt voor de moeite!
Overigens kan de beheerder via 'Mijn Bedrijf' (app van Google voor beheer van je account) reageren op de review. Een leuke manier om zelfs ná het verblijf van je gasten nog even een persoonlijke noot toe te voegen.

Onderneem aktie bij mindere reviews

Let op, de impact van een negatieve review is ook groot. Mijn vrouw had laatst tijdens een restaurant aktie twee vouchers gekocht om samen ergens te gaan eten. Zij had al een restaurant in gedachten maar toen ze daar wilde reserveren, las ze een aantal negatieve reacties. Dit heeft haar doen besluiten om niet te reserveren. Ze wilde immers niet het risico lopen dat het zou tegenvallen. Het oordeel van de 'ervaringsdeskundigen' wordt blijkbaar hoger aangeschreven dan de zorgvuldig geschreven promotie van het restaurant zelf!

Wat ik hiermee wil zeggen is dat de kwaliteit van jouw b&b of camping altijd de eerste prioriteit verdient en 100% in orde moet zijn. Maar dat is vanzelfsprekend toch? Reviews zijn slechts een manier om meer mensen te bereiken en ervan op de hoogte te brengen, niet andersom.

Meer informatieve blogs Wil je reageren of heb je vragen? Stuur me gerust een bericht.
(Berichten blijven vertrouwelijk en worden niet openbaar getoond)

Jouw reactie

Aangenaam

Mike van Zadelhoff
webdesign en websites voor campings en bed and breakfast
Whatsapp (NL): (+31) 6 27 00 14 09
Email: info@yellowdeal.nl